Plaatje herfst bladeren laten zien

Gezond de herfst in

De dagen worden korter en donker. Regen en wind jagen ons achterna onderweg naar werk, school of de bushalte. Niet gek dat we in het najaar het liefst knus binnen zitten waar het warm en droog is. Maar hoe ga je met je gezin in deze koude en bizarre Corona tijd gezond de herfst in? Met de juiste ingrediënten heb je jouw weerstand en dat van je gezin in de opperste staat van paraatheid. Lees hier onze tips die gemakkelijk te gebruiken zijn in een druk leven.

4 tips om gezond de herfst in te gaan

  • Met de juiste groente fit en zonder extra multi-vitamine de herfst in. Bij een gevarieerd voedingspatroon volgens de Schijf van Vijf krijg je genoeg vitamines binnen. Extra vitamines zijn niet nodig. Gelukkig zijn er ook in de herfst genoeg lekkere groenten en fruit om uit te kiezen. Heb je al eens gedacht om een lekker gerechtje te maken met aubergine, bloemkool, boerenkool, broccoli, champignons, cherrytomaten, knolselderij, kropsla, paksoi, pompoen, rode kool, spruiten, venkel, witlof of wortels. Bekijk ons recept voor een heerlijke witlof-venkelsalade.
  • Wist je dat de seizoensgroenten jou de juiste vitamine geeft die je nu nodig hebt. – Het zal je opvallen dat seizoensgroenten meer smaak hebben. Dit komt doordat de natuur zelf regelt wanneer ze geoogst kunnen worden en niet de mens. Dit zorgt voor de beste smaakontwikkeling en optimale rijpheid.
  • Drink gemberthee om het warm te krijgen – Bij koud weer is het belangrijk je lichaam te voeden met warmte. Drink bijvoorbeeld thee met kaneel en gember omdat die beiden de bloedsomloop bevorderen. Snij een plakje verse gember af en stop die samen met een kaneelstokje in een beker en giet daar kokend water overheen. Laat het ongeveer tien minuten trekken.
  • Bewegen in de frisse lucht – je weerstand verbetert, je stofwisseling verloopt beter zodat je verbranding ook verbetert. Je bent minder snel moe, voelt je minder gejaagd, en slaapt beter. Je voelt je weer fit en energiek. Kortom, bewegen in de buitenlucht is gewoon heerlijk.

Wil je op de hoogte blijven van al onze tips en gezonde recepten om gezond en fit de herfst door te komen? Meld je dan nu aan als Foodtivity Member en ontvang een weekmenu cadeau en blijf zo op de hoogte van al onze nuttige tips en blogs over gezonde voeding en beweging.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *